Wednesday 24 December 2014

Access Manager Error: Unexpected Error occurred while processing credentials . Please retry your action again!

[Enterprise Manager Log]

Unable to connect to the User Store. User Store Centralized Ldap Store with initParams {GROUP_SEARCH_BASE=cn=groups,cn=acme,dc=com, GroupCacheEnabled=true, USER_SCHEMA=none, NATIVE=false, USER_SEARCH_BASE=cn=Users, dc=acme,dc=com, ENABLE_PASSWORD_POLICY=true, MAX_CONNECTIONS=50, GroupCacheTTL=0, SECURITY_PRINCIPAL=cn=oamLDAP,cn=systemids,dc=acme,dc=com, Description=Centralized store , ConnectionRetryCount=3, USER_NAME_ATTRIBUTE=uid, IsSystem=false, IsPrimary=false, ConnectionWaitTimeout=120, Name=Centralized Ldap Store, SearchTimeLimit=0, MIN_CONNECTIONS=10, USER_PASSWORD_ATTRIBUTE=userPassword, LDAP_PROVIDER=OID, GROUP_NAME_ATTR=, LDAP_URL=ldap://<host>:3060, ReferralPolicy=follow, GroupCacheSize=10000, UserIdentityProviderType=OracleUserRoleAPI} could not be initialized due to oracle.security.am.engines.common.identity.provider.exceptions.IdentityProviderException.

[oam_server1-diagnostic.log]

oracle.security.am.engine.authn.api.exception.AuthenticationException
at oracle.security.am.engine.authn.internal.executor.AuthenticationModuleExecutor.checkAndThrowAuthenticationException(AuthenticationModuleExecutor.java:369)
at oracle.security.am.engine.authn.internal.executor.AuthenticationModuleExecutor.execute(AuthenticationModuleExecutor.java:291)
at oracle.security.am.engine.authn.internal.executor.AuthenticationSchemeExecutor.execute(AuthenticationSchemeExecutor.java:102)
at oracle.security.am.engine.authn.internal.controller.AuthenticationEngineControllerImpl.validateUser(AuthenticationEngineControllerImpl.java:267)
at oracle.security.am.engines.enginecontroller.AuthnEngineController.authenticateUser(AuthnEngineController.java:843)
at oracle.security.am.engines.enginecontroller.AuthnEngineController.processEvent(AuthnEngineController.java:317)
at oracle.security.am.controller.MasterController.processEvent(MasterController.java:596)
at oracle.security.am.controller.MasterController.processRequest(MasterController.java:788)
at oracle.security.am.controller.MasterController.process(MasterController.java:708)
at oracle.security.am.pbl.PBLFlowManager.delegateToMasterController(PBLFlowManager.java:209)
at oracle.security.am.pbl.PBLFlowManager.handleBaseEvent(PBLFlowManager.java:147)
at oracle.security.am.pbl.PBLFlowManager.processRequest(PBLFlowManager.java:107)
at oracle.security.am.pbl.transport.http.AMServlet.handleRequest(AMServlet.java:198)
at oracle.security.am.pbl.transport.http.AMServlet.doPost(AMServlet.java:157)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:727)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:820)
at weblogic.servlet.internal.StubSecurityHelper$ServletServiceAction.run(StubSecurityHelper.java:227)
at weblogic.servlet.internal.StubSecurityHelper.invokeServlet(StubSecurityHelper.java:125)
at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl.execute(ServletStubImpl.java:301)
at weblogic.servlet.internal.TailFilter.doFilter(TailFilter.java:26)
at weblogic.servlet.internal.FilterChainImpl.doFilter(FilterChainImpl.java:56)
at oracle.security.jps.ee.http.JpsAbsFilter$1.run(JpsAbsFilter.java:119)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at oracle.security.jps.util.JpsSubject.doAsPrivileged(JpsSubject.java:324)
at oracle.security.jps.ee.util.JpsPlatformUtil.runJaasMode(JpsPlatformUtil.java:460)
at oracle.security.jps.ee.http.JpsAbsFilter.runJaasMode(JpsAbsFilter.java:103)
at oracle.security.jps.ee.http.JpsAbsFilter.doFilter(JpsAbsFilter.java:171)
at oracle.security.jps.ee.http.JpsFilter.doFilter(JpsFilter.java:71)
at weblogic.servlet.internal.FilterChainImpl.doFilter(FilterChainImpl.java:56)
at oracle.security.wls.filter.SSOSessionSynchronizationFilter.doFilter(SSOSessionSynchronizationFilter.java:292)
at weblogic.servlet.internal.FilterChainImpl.doFilter(FilterChainImpl.java:56)
at oracle.dms.servlet.DMSServletFilter.doFilter(DMSServletFilter.java:163)
at weblogic.servlet.internal.FilterChainImpl.doFilter(FilterChainImpl.java:56)
at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext$ServletInvocationAction.wrapRun(WebAppServletContext.java:3730)
at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext$ServletInvocationAction.run(WebAppServletContext.java:3696)
at weblogic.security.acl.internal.AuthenticatedSubject.doAs(AuthenticatedSubject.java:321)
at weblogic.security.service.SecurityManager.runAs(SecurityManager.java:120)
at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.securedExecute(WebAppServletContext.java:2273)
at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.execute(WebAppServletContext.java:2179)
at weblogic.servlet.internal.ServletRequestImpl.run(ServletRequestImpl.java:1490)
at weblogic.work.ExecuteThread.execute(ExecuteThread.java:256)
at weblogic.work.ExecuteThread.run(ExecuteThread.java:221)
Caused by: oracle.security.am.engines.common.identity.provider.exceptions.IdentityProviderException: OAMSSA-20007: Unable to connect to the User Store.

Cause:
                     User Identity Store Name contains space
Solution:
 Create a new User Identity Store name without space

Metalink Reference: OAM: 11.1.2.2 Space in DataStore name results in : "IdentityProviderException: OAMSSA-20007: Unable to connect to the User Store" (Doc ID 1645954.1)



No comments:

Post a Comment